Aanmelden op de Heldringschool vanaf 3 jaar.
27 november

logoAanmelden op de Heldringschool vanaf 3 jaar.

Om uw kind aan te melden op de basisschool heeft de Gemeente Den Haag een stappenplan opgesteld. U kunt hier lezen hoe dit stappenplan werkt voor de O.G.Heldringschool.

Aanmelden vanaf 3 jaar
Vlak voordat uw kind 3 jaar wordt ontvangt u een brief met informatie over het aanmelden. Er zit een aanmeldformulier bij deze brief. Ook als uw kind al een broer of zus op school heeft, meldt u uw kind aan door het ingevulde aanmeldformulier in te leveren bij de basisschool van uw eerste keuze. Aanmelden voor de basisschool is pas mogelijk en pas nodig vanaf 3 jaar.

De meeste basisscholen in Den Haag hebben voldoende plaatsen. Sommige scholen verwachten meer aanmeldingen dan dat er plaatsen zijn (leerlingplafond). Op deze website kunt u vanaf 1 oktober 2020 zien of de school van uw eerste keuze een leerlingplafond hanteert dit aanmeldjaar. U kunt scholen opzoeken door het invullen van uw postcode of te zoeken op schoolnaam via de zoekfunctie rechts bovenin deze pagina. Aanmelden op scholen met een leerlingplafond, verloopt anders dan op scholen zonder een leerlingplafond.

Heeft de school van uw keuze voldoende plaatsen (geen leerlingplafond = plaatsingsgarantie)?
Lever het ingevulde aanmeldformulier in op de school van uw eerste keuze, op elk gewenst moment binnen het aanmeldjaar, nadat uw kind 3 jaar is geworden. Meestal krijgt u direct bericht dat u uw kind kunt inschrijven. Ga daarvoor naar ‘stap 3, inschrijven’.

Mocht uw kind extra ondersteuning nodig hebben, dan mag de school wettelijk 6 (+ 4 extra) weken de tijd nemen om te onderzoeken of de school de extra ondersteuning die nodig is, kan bieden. Soms kan de school de benodigde ondersteuning niet geven. De school helpt u dan met het vinden van een school die dit wel kan.

Heeft de school van uw keuze een maximum aantal plaatsen (leerlingplafond)?
Op scholen met een leerlingplafond bent u niet zeker van een plaats.

De O.G.Heldringschool is een school met een leerlingplafond. Op tijd plaatsen is dus heel belangrijk!

Zie voor uitgebreide informatie de website van de Gemeente Den Haag; Alles over basisonderwijs

Meld uw kind aan in de onderstaande aanmeldperiode

Uw kind wordt 3 jaar in de periode:

Meld uw kind aan bij de school van eerste keuze in de periode:

U ontvangt antwoord op uw aanmelding op:

1 oktober 2020 t/m 31 december 2020

14 december 2020 t/m 8 januari 2021