Overal waar gewerkt wordt ontstaat weleens een misverstand of wordt er een fout gemaakt. Ook bij ons op school. Het is essentieel om deze kwesties op een goede manier op te lossen. Als ouder neemt u in eerste instantie altijd contact op met de leerkracht van uw kind om uw zorgen te bespreken. Heeft u zorgen over de onderwijsbehoeften van uw kind, dan kan de leerkracht de expertise van onze Intern begeleider inschakelen om eventueel te ondersteunen bij een gesprek. Wij zetten ons in om ervoor te zorgen dat elke leerkracht uw zorgen serieus neemt, goed naar u en uw kind luistert, en samen met u naar een passende oplossing zoekt.
Het is belangrijk dat er wederzijds vertrouwen en respect is: de input van leerkrachten moet door ouders serieus worden genomen, net zoals leerkrachten de zorgen en feedback van ouders en kinderen serieus nemen. Als u het gevoel heeft dat uw zorgen niet serieus worden genomen of als u er niet uitkomt met de leerkracht, kunt u de zaak bespreken met de directie of de vertrouwenspersoon van de school.
Onze vertrouwenspersoon, Daniëlle Haffert, staat klaar om uw klacht te ontvangen en te behandelen. Zij kan u advies geven en doorverwijzen naar de juiste plek of een andere instantie als dat nodig is. Wij streven ernaar om alle zorgen effectief te adresseren en een oplossing te vinden die in het belang van uw kind is.