Actie voor Oekraïne
8 april

Vandaag was het zover. Na 2 weken geld inzamelen, was de overhandiging en bekenmaking van het geldbedrag dat de kinderen van de OG Heldring bij elkaar hadden gespaard  voor  “Ambulance(s) voor Oekraïne!”.

Om 10.00 uur werd er verzameld met de kinderen aan de kant van het Fazantplein waar de ambulance al aanwezig was. Hierop waren 2 mooie stickers met ons schoollogo geplakt.

Een delegatie van de gemeenschap die deze actie heeft georganiseerd was aanwezig om de cheque en tekeningen in ontvangst te nemen.  Zelfs het Jeugdjournaal was aanwezig om dit moment vast te leggen.

Valentina en Katja ontvingen de cheque, die werd uitgereikt door Lotta en Annika. Valentina en Katja hebben vrienden en familie in Oekraïne en zij hadden enkele weken geleden de leerkrachten enthousiast gemaakt, waardoor we als school mee zijn gaan doen met deze actie. Met als hoogtepunt de uitreiking van vandaag.

Alle kinderen van groep 5 hadden de tekeningen verzameld voor de kinderen in Oekraïne en deze werden overhandigd aan de chauffeur van de ambulance.

Flessen inzamelen, auto's wassen, cupcakes maken, geld ophalen, klusjes doen...niets was te gek voor de kinderen van onze school om zoveel mogelijk geld in te kunnen zamelen.

Het uiteindelijke bedrag is geworden: € 5131,40

1

Na de uitreiking vertrok de ambulance om vandaag nog door te rijden naar Oekraïne.

Ouders, collega's en kinderen bedankt voor al jullie inzet!